Патріотичне виховання

Головним завданням виховання учнів Киселівської ЗОШ I –III ступенів є формування національної свідомості школярів з осмисленою патріотичною позицією, а також розвиток творчості дитини, особистісного потенціалу, турбота про здоров’я кожного з вихованців.

Педагогічний колектив працює над створенням школи, яка б виховувала учнівську молодь, здатну успішно жити в оновленому суспільстві, забезпечила б виховання національної свідомості учнів різних вікових груп. Ми прагнемо, щоб у закладі панував національний дух, виховувалось нове покоління українських громадян, вчимо бережливому, шанобливому ставленню до державної символіки, національних традицій.

Школа є творчою лабораторією педагогів, що має на меті розробити модель національно–патріотичного виховання учнівської молоді. Ми працюємо над тим, щоб кожен учень відчував себе причетним до долі України (через свою причетність до повсякденного життя своєї родини, кола друзів, школи, села і його громади), відзначався національною гідністю. А для досягнення цієї мети учителі проводять змістовну виховну роботу. Зокрема, дана робота добре прослідковується у застосуванні педагогічних інновацій при вивченні таких предметів, як Українська мова та література, фізична культура та уроки захисту Вітчизни, історія України та природознавство, де проводиться доволі масштабна робота з учнями по фізичній підготовці, шліфуванні навичок спілкування зі старшими та з однолітками, краєзнавча робота, яка є однією з найважливіших складових частин навчального процесу. Зокрема, краєзнавство сприяє вихованню в учнів інтересу до вивчення й збереження навколишнього середовища, любові та поваги до отчого краю, що є важливою основою патріотизму.

Справжні патріоти успішно формуються в активній практичній діяльності, яка поліпшує умови життя в рідному селі, підвищує матеріальний і духовний рівень народу.

У національно – патріотичному вихованні провідне значення має активність учня, його бажання вдосконалювати себе, вивчати відповідний матеріал та самостійно знаходити його.

Складовою системи національного виховання є військово-патріотичне та фізичне, що передбачає вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання Української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виробляти у нього глибоке розуміння громадянського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, спонукати до фізичного самовдосконалення, а також вивчати бойові традиції та героїчні сторінки історії українського народу, його Збройних Сил.

Військово-патріотичне та фізичне виховання— цілеспрямований, організований процес формування готовності юнаків старшого шкільного віку до строкової військової служби в Збройних Силах України. Його зміст визначається Конституцією, законами України, військовою Присягою та військовими статутами.

Військово-патріотичне виховання молоді діалектичне поєднує в собі низку окремих напрямів виховання: військового, морального, правового та ін. Проте головним результатом виховних зусиль має стати готовність молодої людини до військово-патріотичної діяльності як внутрішнього системного утворення, що передбачає п'ять основних компонентів — освітній, фізичний, психологічний, соціальний і духовний.

Освітня готовність— це, передусім, обсяг знань героїчного минулого українського народу, історії його Збройних Сил. Вона передбачає також певний обсяг знань з допризовної підготовки, фізичної культури, спорту, гігієни побуту. Головне при цьому — дієвість засвоєних знань, що виявляється в навчально-пізнавальній активності старшокласників на уроках допризовної підготовки, підвищеному інтересі до змісту українознавчих предметів, доланні перешкод у його засвоєнні.

Фізична готовністьпередбачає певний рівень розвитку в юнаків фізичної сили, витривалості, спритності, швидкості в рухах; сформованість необхідних для військової діяльності рухових навичок та вмінь. Передумовою цього виступають достатній рівень фізично-оздоровчої активності учня на уроках фізичної культури, участь у спортивних секціях тощо.

Психологічна готовністьвключає в себе позитивну мотивацію участі учнів у військово-патріотичних заходах. Разом з тим, за результатами обстеження старшокласників, вона передбачає певний рівень сформованості таких якостей, як емоційна стійкість, розсудливість, сміливість, рішучість, мужність, цілеспрямованість.

Соціальна готовністьпередбачає вірність бойовим та національно-історичним традиціям, військовому обов'язку, присязі та військовому статуту, високу дисциплінованість, конструктивну соціально-комунікативну, громадське корисну та національно-громадянську активність.

Духовна готовністьпроявляється в наявності ідеалу, в пошуках старшокласниками життєвого смислу і цінностей; самоусвідомленні свого Я-фізичного, психічного, соціального; самоочищенні та самовдосконаленні, в духовно-катарсичній активності. Остання передбачає рефлексію як акт самопізнання юнаком окремих ознак своєї індивідуальності, власних рис характеру, що відображають знання внутрішнього світу.

Основною властивістю цих п'яти складових готовності, як показує аналіз кореляційного взаємозв'язку між ними, виступає військово-патріотична активність — внутрішня активна позиція молодої людини щодо військової служби. Така позиція розвивається шляхом послідовної зміни, трансформації простіших властивостей, якостей особистості на вікових стадіях до призову в армію, з притаманною їй структурою і психологічними закономірностями. Разом з тим, військово-патріотична активність є необхідною передумовою подальшого розвитку готовності старшокласника до військової строкової служби в Збройних Силах України.

Здійснюючи військово-патріотичне виховання учнів, організатори цього процесу повинні бути добре ознайомлені з його теоретико-методологічним і технологічним підґрунтям. При цьому слід враховувати також об'єктивні соціально-політичні, економічні фактори, психофізіологічні особливості юнацького віку як вирішального періоду у формуванні світогляду учня, його ідеалів, вибору професії, подальшого життєвого шляху.

Крім цього, формування готовності юнака до служби в Збройних Силах України, що проходить у рамках єдиного навчально-виховного процесу, залежить від професійної майстерності вчителів-предметників з гуманітарних дисциплін, учителя допризовної підготовки, продуманої організації фізично-оздоровчої, навчально-пізнавальної, соціально-комунікативної, громадське корисної та національно-громадянської діяльності

У школі систематично проводяться військово-патріотичні та спортивні заходи різноманітні за змістом і спрямованістю: а) інформаційного, просвітницького характеру (лекції, політінформації, конференції, зустрічі, тематичні вечори, бесіди); б) дійового, практичного спрямування (окремі види змагань, конкурси, гурткова і шефська робота, екскурсії, робота з вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти); в) комплексні, з усвідомленням їх суспільної і особистісної значущості (дискусії, огляди-конкурси, військово-спортивні свята, походи по місцях бойової та трудової слави народу України, декади оборонно-масової роботи.

Активно працює гурток військово-патріотичного спрямування «Зірниця» (кер.учитель ЗВ) , на високому рівні організована спортивно-масова робота (учитель фізичної культури). Тісна співпраця у цих напрямках дає свої результати. Команда учнів школи є постійними та багаторазовими переможцями районних, обласних військово-спортивних змагань.

У школі проводяться шкільні спартакіади з різних видів спорту: міні-футболу, шахів, шашок, настільного тенісу. Команда школи щорічно являється учасниками районної Спартакіади школярів, за підсумками якої входить в десятку кращих шкіл району (з окремих видів спорту: легкоатлетичний крос - 1 місце, футбол – 1 місце, легка атлетика - 1 місце, Старти надій - 2 місце, волейбол - 3 місце).

У цьому навчальному році команда нашої школи «Юні прикордонники» стала кращою у районному етапі військово-спортивної гри «Джура» (Сокіл). Та представляла район на обласних змаганнях.

Однією з основних форм військово-патріотичного виховання є військово-шефська робота, яка полягає у встановленні та підтриманні зв'язків з працівниками військових частин та навчальних закладів, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, трудовими колективами, цивільними навчальними закладами, громадськими організаціями з метою проведення спільних заходів з військово-патріотичного виховання молоді, виховання у неї громадянських почуттів та якостей.

Головною метою розвитку патріотичного виховання учнів педагогічний колектив школи вбачає визначення основних напрямків удосконалення патріотичного виховання учнів;забезпечення єдності навчання, виховання, розвитку особистості та підготовки учнів до Захисту Вітчизни;вироблення єдиних поглядів і вимог до проблеми виховання патріота та громадянина; використання інноваційних форм і методів патріотичного виховання; формування у молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до допризивної підготовки і військово – патріотичного виховання молоді.

Школа приймає активну участь в житті сільської громади. Свята, спортивні змагання, трудові десанти проходять при активній участі учнів.

Всі ці заходи допомагають сформувати у дітей і молоді ідеал людини – патріота, гуманної, порядної, всебічно розвиненої особистості, психологічно підготувати учнів до активної діяльності в колективі, в школі, а в подальшому – в державі.

ПАТРІОТИЧНЕ

ВИХОВАННЯ

У КИСЕЛІВСЬКІЙ ЗОШ

І-ІІІ ступенів

2014-2015 н.р.

Завданням

є формування патріотичних почуттів, тобто, вироблення високого ідеалу служіння народові, готовність до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави.

Мета

виховання громадянина-патріота, який володіє глибоким розумінням громадянського обов’язку, готовий у будь-який час стати на захист Батьківщини, прагнути до фізичного вдосконалення, вивчати бойові традиції та героїчні сторінки історії Українського народу, його Збройних Сил.

В учбовій діяльності реалізація патріотичного виховання відбувається за допомогою становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверену, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, і забезпечувати її національну безпеку, знати свої права і обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.

У нашій школі патріотичне виховання також конкретизується через систему таких виховних завдань:

утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

підвищення престижу військової служби як виду державної служби, а звідси культивування ставлення до солдата як до державного службовця;

визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

формування етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу; визнання духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього;

формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій

утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства; культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення доприроди;

формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;

спонукання зростаючої особистості до активної протидії аморальності, правопорушенням, шовінізму, фашизму.

Процес патріотичного виховання здійснюється в позакласній і позашкільній діяльності також за допомогою шкільного волонтерського руху . Волонтерський загін 7-11класів відвідали поранених бійців Миколаївського шпиталю, провели акції «Лист пораненому», «Допоможемо учням Сходу», «Ветеран живе поруч».

Ефективність патріотичного виховання в позакласній діяльності значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації. Серед методів і форм патріотичного виховання пріоритетна роль належить активним методам, що грунтуються на демократичному стилі взаємодії.

За планом виховної роботи на 2014-2015 н.р. проводяться різноманітні заходи з реалізації патріотичного та громадянського виховання:

бесіди– “Моя рідна Україна”, “Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн”, “Наша вітчизна Україна”, “Державна символіка Батьківщини”, “Твої права і обов’язки”, “Що таке воля”, “Рід, родина, рідня”, “Патріотизм – нагальна потреба України”;

огляди періодичної преси– “Що, де, коли?”, “За текстами газет”, “Цікаві хвилинки”.

форми роботи, пов’язані з вивченням історії рідного краю і народу – історичне краєзнавство: участь у всеукраїнських учнівських експедиціях «З попелу забуття», «Історія міст і сіл України» , «А ми тую славу збережемо», відвідання місць історичних подій, вивчення літератури, збирання документів та матеріальних пам’яток, святкування Дня незалежності України;

форми роботи військово-патріотичного виховання: участь у районній щорічній грі «Джура», святкування Дня партизанської слави, Дня Перемоги, Дня збройних сил України, вшанування пам’яті героїв полеглих під Крутами,

архівно-пошукова робота, екскурсії до музеїв, зустрічі з ветеранами ВВв, родичами загиблих захисників Батьківщини, випуск плакатів, газет за матеріалами пошукової діяльності;

уроки пам’яті, уроки мужності: “Їх славні імена в літописі Великої Вітчизняної”, «Жінка на війні», «Солдат перемоги наш землак», “Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зоветься”, “Діти, молодь у підпіллі в роки минулої війни”, “Бойові нагороди воїнів, полководців, які визволяли Україну від нацистів”, “Імена фронтовиків на обеліску братської могили у моєму населеному пункті”.

Результативність патріотичного виховання великою мірою залежить від того, наскільки ті чи інші форми й методи виховної діяльності стимулюють розвиток самоорганізації, самоуправління дітей. Чим доросліші вихованці, тим більші їхні можливості до критично-творчого мислення, самоактивності, творчості, самостійності, до усвідомлення власних світоглядних орієнтацій, які є основою життєвого вибору, громадянського самовизначення.

Очікувані результати

повинні відображати здатність вихованців :

-розуміти свої права, свободи, обов’язки;

-поняття громадянської життєвої позиції;

-мати почуття патріотизму, національної свідомості, розвинуту правосвідомість, культуру міжетнічних відносин;

-дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовність до захисту інтересів Батьківщини.

Зустрічі з героями АТО

Напередодні свята «Збройних сил України» учні запросили до школи військових – майора Саміленка С.А. та майора Шлюхарчука С. П.Вітальні слова зі святом та невеличка концертна програма,підготовлена за участю дітей, прийшлася до душіусім присутнім у залі.Окремим блоком пройшла сюжетна лінія заходу «Історії з війни» про неоціненнуроль армії у сучасних подіях на сході нашої країни. Хвилиною мовчання згадали тих, хто віддав своє життя захищаючи рідну країну.

День пам’яті героїв Небесної Сотні

У лютому проведені години- реквієм «Герої не вмирають», приурочені вшануванню пам’яті людей, які загинули, відстоюючи демократичні права українців заїх краще майбутнє …

22 вересня 2014 року – День партизанської слави в Україні

В закладі традиційно заплановано ряд заходів виховного характеру. Найцікавіше та доступно проведено урок мужності«Не маємо права забувати!».

Діти слухають про Велику Вітчизняну війну і партизанський рух, формують почуття обов’язку, відповідальності, самопожертви та патріотизму.

Волонтерські акції

У стінах школистартувала акція «Напиши листа солдату». Впершевихованці школипишуть і збираютьпаперові привіти для українськихбійців,для солдатів, якіперебувають у зоні АТО.

За словами волонтерів, листи та малюнки дітей(про це діти знають зі ЗМІ)– не меншне обхідні солдатам, аніж гуманітарна допомога.

Вони їхносять при собі як талісмани, облаштовуютьцілі «куточкипідтримки» на блокпостах та в армійських наметах у зоні АТО.Маємо надіющо і листи наших вихованців не залишаться поза увагою українських бійців, бо кожна дитина пише і малює від щирого серця і вірить що саме його лист отримає і збереже солдат, який захистить нашу країну від агресора. Тож давайте усі разом побажаємо нашим захисникам миру і спокою, здоровя і перемоги. Саме через таке листування наші воїни дізнаються про те що їх люблять, про них пам’ятають, на них чекають у рідній оселі.

«Дякуємовам, дорогі наші захисники! Повертайтеся з перемогою!» Такими словами діти завершують свої листи.

В рамках цього дня проведено акцію«Напиши листа солдату» - через зв'язок поколінь передати молоді віру, надію і любов до рідної землі, до героїв-захисників країни.

З Днем Перемоги, Єднання та Скорботи!

Багато років відділяє нас від тих травневих днів, коли відлунали останні залпи найстрашнішої і найкровопролитнішої в історії людства війни.Але не дивлячись на давність цієї історичної події, ми кожен рік 9 травня відзначаємо День перемоги над фашизмом.У цей славний день ми повертаємося до незабутньої весни 45-го, згадуємо тих, хто у жорстокій битві виборов нашу перемогу.

Пам’ять про війну, її сувора правда залишаються з нами як найбільший за силою духу приклад мужності, патріотизму, важкої ратної праці і вічної скорботи за тими, хто поклав на вівтар Перемоги найдорожче – ЖИТТЯ!!! Ваш подвиг не підвласний часу, дорогі солдати Перемоги!

Вшановуємо ветеранів війни.

Вже не перший рік працює в нашій школі волонтерський загін «Турбота».

Діти-волонтери надають активну допомогу по господарству ветеранам праці, війни та дітям війни, вітають зі всіма календарними святами.

Вшановуємо подвиг воїнів-інтернаціоналістів

На виконання Указу Президента України «Про проведення у 2014 році в Україні Року учасників бойових дій на території інших державу школі проведено заходи з нагоди відзначення 25 річниці виводу радянських військ з Афганістану:

- лінійка вшанування подвигу воїнів - інтернаціоналістів,

- уроки мужності «У полум’ї війни»

Афганська війна залишила тяжкі наслідки для України. Не повернулися додому 3360 її синів. Із близько 160 тисяч українських воїнів-інтернаціоналістів,які пройшли горнило війни,отримали поранення 8 тисяч, 3,5 тисячі воїнів стали інвалідами.

Ми ніколи не забудемо про їх подвиг.

Чорнобильській трагедії присвячуємо

Традиційно у квітні та грудніу нашій школі проводяться інформаційні лінійкившанування подвигуліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС — людей, які ціною свого життя і здоров'я змогли здолати страшну трагедію 20 століття, що сталася 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС.14 грудня 2013р -це пам'ятна дата. щобула затверджена указом Президента України 10 листопада 2006 року.

Самецього днябуло офіційно повідомлено про завершення будівництва саркофага над зруйнованим у результаті вибуху четвертим енергоблоком ЧАЕС. Зараз День вшанування ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС багато хто називає просто днемліквідатора.

Цей день пам'яті давно став скорботним нагадуванням всьому людству про важку перемогу над вогнем, що охопив реактор атомної станції. У 1994 році багато українських громадських організацій чорнобильців зверталися до влади з ініціативою створення Дня вшанування ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС, але їхнє прохання в той момент відхилили. Після офіційної відмови, ліквідатори почали відзначати цей день неофіційно.

Ну а сьогодні, під час святкування цієї пам'ятної дати; силові структури України виділяють почесний караул, представники влади покладають вінки до пам'ятників, які слугують нагадуванням усім нам про ту страшну аварію та кількість загиблих ліквідаторів

Розробки заходів по патріотичному вихованню

Тема. Оспівана, омріяна, в моїй душі злеліяна, ти будеш на віки. Розробка позакласного заходу вчитель Матвійчук К.В
Тема. Рідний край, де ми живемо, Херсонщиною звемо. Розробка вчитель Матвійчук К.В.
Військово патріотичне виховання
Українці прагнуть миру. Розробка Приходько М.М.
Наша Україна - соборна держава! розробка Проценко А.В.

Година відкритих думок. Розробка вчителя Проценко А.В.

День захисника України 9 клас Матвійчук К.В.

Хоча минуло вже багато літ, ми памятаємо козацький заповіт. Яворська М.Г.

Кiлькiсть переглядiв: 230

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
сайт Киселівського ліцею Чорнобаївської сільської ради
Херсонського району Херсонської області

с.Киселівка, вулиця Освітянська, 46 А
поштовий індекс75022, Херсонська область,

Дата останньої зміни 30 Квітня 2024

Фотогалерея